Trappstädning – Boka direkt
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Du kan även ringa oss direkt på 08-12002100 eller skicka mail till info@drott24.se.
Varför välja Drott?
- Utbildad personal med kollektivavtal
- Våra miljömärkta städmedel ingår
- Försäkring utan bindningstid
- 100% nöjd kund-garanti
- Personlig service
Vill du få en kostnadsfri offert på trappstädning?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Du kan även ringa oss direkt på 08-12002100 eller skicka mail till info@drott24.se.
Så fungerar vår Trappstädning
Drott24 erbjuder städtjänster till företag i Stockholm med omnejd. Vi hjälper till med mer eller mindre allt ett företag kan tänkas efterfråga i städväg och erbjuder förmånliga och flexibla avtal baserade på de behov och önskemål ni kan tänkas ha. För oss är det viktigt att ni känner er nöjda och vi försöker att alltid vara så tillmötesgående som möjligt, vi förstår att alla företag och personer är olika.
Drott24
Varför anlita drott24?
Drott är en städfirma i Stockholm och din helhetsleverantör av städtjänster. Vi erbjuder all form av städning, allt från fönsterputsning, flyttstädning, hemstädning till kontors- och byggstädning.
Vårt mål är att kunna tillgodose alla typer av företag och privatpersoners behov, oberoende av vilken omfattning av städhjälp som sökes. För att göra det enkelt för dig som kund så erbjuder vi både löpande städabonnemang så som regelbunden hemstädning och städning för enskilda tillfällen så som flyttstädning.
De bästa villkoren
Alla anställda har kollektivavtal, pensionsavsättningar och andra förmåner.
Personligt startmöte
Vi kommer tillsammans överens om vilka rum som ska ingå, vad som ska göras och hur du vill ha det gjort.
Städmedel ingår
Vid start får du ett städpaket med microtrasor och moppskaft. Våra städmedel ingår och fylls på när de tar slut.
Din städning kan börja!
Tänk inte mer på strykning och tvätt, att putsa fönster eller rensa ogräs. Använd abonnemangets timmar till samtliga våra rut-tjänster.
Detta ingår i Drotts Trappstädning
Trappor Korridorer
Sopas/Våttorkas från översta våningsplan till nedersta trappsteg.
Ledstänger avtorkas, glaspartier i entré/gårdsportar avtorkas namn samt.
Informationstavlor avtorkas fönsterbräden, element, golvsocklar, avtorkas.
Rengöring av/under skrapmattor, vattenlösliga fläckar upp till 1,80cm borttages.
- 1 ggr/vecka
Trappor Korridorer
Sopas/våttorkas.
Sopnedkastluckor avtorkas vid behov.
- 1 ggr/vecka
Entré / Hiss
Golv sopas/våttorkas, entrépartier/entréglas putsas/avtorkas.
Skrapmattor tömmes, namn/anslagstavlor avfläckas.
Hissglas/speglar avfläckas,
- 1 ggr/vecka
Allmän rengöring
Hissdörrar samt väggar avfläckas, hisspår dammsuges
- 1 ggr/vecka
Vid avrop
Storstädning, fönsterputs, mattvätt, golvvård etc. utföres mot särskild debitering efter avrop från uppdragsgivare.
- Efter beställning
Tvättstuga / Toalett
Papperskorgar/soppåse töms ytor på och runt strömbrytare/dörrhandtag avtorkning av maskiner/torkskåp ovanpå, rengöring av galler till golvavlopp, rengöring av till och frånluftsventiler, fukttorkning av fria ytor
- 1 ggr/vecka
Källargång / Trappor
Torrmoppning av golv, vattenlösliga fläckar upptill 1,80 borttages, avtorkning av dörrar.
- 1 ggr/vecka
Övrigt Tillägg
Rengöring av belysningsarmatur i trapphus, Entréer extra om det önskas.
- Separat pris 1gng/vecka
Hur går det till?
1. Kundfakta
Vi förstår att varje kund har sina unika behov för just sin lokalvård. Redan i anbudsskedet upprättar vi en databas som vi kallar Kundfakta. I den samlar vi all information (ritningar, städinstruktioner, priser, överenskommelser osv) som berör dina behov – allt för att vår tjänst ska bli så skräddarsydd som möjligt! Kundfakta uppdateras sedan löpande under kontraktsperioden, även vid minsta detalj.
2. UPPSTARTSMÖTE (INTERNT)
Så fort du blir kund hos oss håller vi ett internt uppstartsmöte. På mötet deltar den säljare du har varit i kontakt med, samt driftledare (kontaktperson mellan dig och oss) för att tillsammans utforma uppdraget baserat på din Kundfakta. Mötet är viktigt för att alla ska bli insatta i uppdragets innebörd och era förväntningar.
3. GODKÄNNANDE
Din driftledare, ansvarig inför uppstarten, ägnar större delen av sin arbetsttid hos er första tiden. Driftledaren avlastas under denna tid från övriga uppdrag och kan på så sätt säkerställa att ert byte av städleverantör till oss går så bra som möjligt. Bra kvalitet från dag 1.
4. Uppstartsmöte (med dig)
Efter det interna mötet bokar vi tillsammans ett möte med dig. Mötet hålls i god tid innan uppstarten för att vi tillsammans ska kunna ge svar på eventuella frågor som kan dyka upp.
5. Tillträde och visning av lokalerna
Efter överenskommelse med er får vi tillträde till lokalerna vad gäller kort, nycklar och eventuella portkoder. Behöver vi registrera oss i era system med bild görs även detta. Eventuella tystnadsplikter signeras.
Inför tillträdet ser vi till att din driftledare tillsammans med personal får en rundvandring i lokalerna (utöver den visning säljaren har fått) för att vi ska få så god kännedom om dina lokaler så tidigt som möjligt.
6. Maskiner, Möbler och Material
Efter visningen beställer vi de material som behövs för just ditt uppdrag. Om ni har särskilda krav på materialet än de ordinarie vi använder så diskuterar vi gärna kring det så länge vi håller oss inom våra ramar för kvalitet och miljö.
Vidare säkerställer vi att vår personal har det dom behöver i vårt tilldelade uppehållsrum (för lunch, rast osv).
Har ni valt att låta oss leverera förbrukningsmaterial som papper och tvål så ser vi till att beställa så att det alltid finns hemma och fyller på i rätt behållare. Vi debiterar bara det ni förbrukar.
7. Städrutiner
Vi tar fram tydliga städinstruktioner för just ditt uppdrag som vår personal sedan använder som arbetsschema. Dessa får även ni kopior på och kan göra dem tillgängliga internt för att alla ska veta vad som ska städas och när.
8. Rekrytering
Vi rekryterar ditt team och ser till att de får allt de behöver inför uppstarten. Oftast sker rekryteringen i en kombination av extern och intern personal.
Under de två första avtalsveckorna utökas din ordinarie personalstyrka med extra personal enligt vårt Uppstartsgaranti, allt för att du ska uppleva bra kvalitet från första avtalsdagen.
9. Intern Kick-Off
Inför starten bjuds all inblandad personal in, inklusive din driftledare, för en gemensam fika på vårt kontor i syfte att stärka gruppkänslan.
10. Första städdagen
Första dagen! Uppdraget startar och alla ovanstående moment ska vara klara tills dess.
11. Kvalitetskontroll
Den första skriftliga kvalitetskontrollen görs under andra veckan efter uppstart. Därefter följer täta kontroller en tid framöver – återigen för att säkerställa kvaliteten och din nöjdhet. Kvalitetskontrollerna fortsätter sedan löpande enligt vad vi avtalar med dig. Vanligtvis handlar det om 4 till 12 gånger per år, beroende på lokalerna.
12. Kundmöte
Ett första kundmöte hålls inom de tre närmaste veckorna från och med start. Vid mötet deltar din driftledare och tidigare säljare för att säkerställa att allting fungerar som det ska och att du är nöjd.
Därefter hålls kundmöten löpande en gång per månad.
Referenser fås på begäran går också bra att besöka några av våra objekt för att få en bild av hur vi levererar trapphusstädning.
Få ett kungligt skinnande hem!
Få en prisuppskattning.